Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

Szkoła mistrzostwa kulinarnego

Zadania

Zadanie 1

Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu Nowoczesnych Technologii Gastronomicznych (NTG).

Zadanie 2

Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu cateringu.

Zadanie 3

Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu miksologii – barmaństwa – serwisu dyplomatycznego.

Zadanie 4
  1. doradztwo edukacyjno-zawodowe.
  2. indywidualne doradztwo zawodowe.
  3. warsztaty z samozatrudnienia.
  4. warsztaty z autoprezentacji.
Zadanie 5

Dodatkowe kursy specjalistyczne dla uczniów, realizowane we współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego:

  1. kurs baristy,
  2. kurs „Etyka w zawodzie barmana”,
  3. kurs carvingu.
Baristyka

W dniach 09 – 18.12.2016 rozpoczęto realizację zajęć w ramach I edycji.

W dniach 09 – 11.12.2016 zajęcia prowadzone były w grupie 1, w której łącznie uczestniczyło 10 osób (8K/2M).

Podczas zajęć uczestnicy nabyli umiejętności w zakresie:

  • samodzielnego zaparzenia espresso z różnych ziaren kawy z wykorzystaniem najnowszej wiedzy z zakresu baristyki,
  • oceny jakości kawy i jej walorów smakowych,
  • wykonania najpopularniejszych wzorów latte art,
  • zrozumienia procesów, zależności i schematów w procesie zaparzania kawy,
  • poznania podstaw alternatywnych metod zaparzania kawy,
  • poznania podstawowych cech budowy ekspresu ciśnieniowego i młynka do kawy oraz ich konserwacji.

Realizacja zajęć w gr. 1 została zakończona. W okresie 16 – 18.12.2016r zaplanowane są zajęcia dla grupy 2.

Carving

Zakończenie realizacji zajęć w ramach I edycji.

Podczas zajęć uczniowie nabyli umiejętności w zakresie:

  • poznania historii rzeźbienia w owocach i warzywach,
  • rozróżniania narzędzi stosowanych w carvingu i zabezpieczanie ostrzy,
  • zabezpieczania wytworzonych prac,
  • wykonywania motywów roślinnych z warzyw i owoców,
  • tworzenia motywów zwierzęcych,
  • budowania kompozycji z wyrzeźbionych elementów,
  • doboru dodatków do kompozycji przestrzennych,
  • wykorzystania carvingu na przyjęciach okolicznościowych,
  • zastosowania carvingu przy dekoracji potraw,
  • organizacji i zarządzania czasem,
  • doskonalenia umiejętności interpersonalnych i pracy w grupie.

Realizacja zajęć dla grupy 2 została zaplanowana na styczeń 2017 r.

Zadanie 6

Wyposażenie/doposażenie Pracowni Obsługi Gości i Pracowni Technologii Gastronomicznych w Technikum dla zawodu Kelner.

Zadanie 7

Wyposażenie/doposażenie Warsztatu Szkolnego i Pracowni Technologii Gastronomicznej w Zasadniczej Szkole Zawodowej dla zawodu Kucharz.

Zadanie 8

Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej – szkolenia:

  1. kuchnia obcych narodów,
  2. kurs baristy,
  3. nowe trendy w barmaństwie,
  4. kurs sommelierski,
  5. kurs carvingu.
Carving

Zakończenie realizacji zajęć w ramach I edycji.

Podczas zajęć nauczyciele nabyli umiejętności w zakresie:

  • poznania historii rzeźbienia w owocach i warzywach,
  • rozróżniania narzędzi stosowanych w carvingu i zabezpieczanie ostrzy,
  • zabezpieczania wytworzonych prac,
  • wykonywania motywów roślinnych z warzyw i owoców,
  • tworzenia motywów zwierzęcych,
  • budowania kompozycji z wyrzeźbionych elementów,
  • doboru dodatków do kompozycji przestrzennych,
  • wykorzystania carvingu na przyjęciach okolicznościowych,
  • zastosowania carvingu przy dekoracji potraw.

Realizacja zajęć dla grupy 2 została zaplanowana na sierpień – wrzesień 2017 r.

Zadanie 9

Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej – studia podyplomowe.

Przejdź do treści