Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

Tworzymy klimat dla młodych

Tworzymy klimat dla młodych

Tworzymy klimat dla młodych w Gastronomiku z UNICEF Polska i z projektem Erasmus+ Priorytety przyszłości. Środowisko i zmiany klimatu 

Cieszy nas, że uczniowie chętnie uczestniczą w konkursach i działaniach proekologicznych powadzonych w naszej szkole. Ponieważ zależy nam, aby nasi uczniowie w przyszłości stali się odpowiedzialnymi dorosłymi, nawiązujemy współpracę z organizacjami zewnętrznymi, które proponują wartościowe projekty edukacyjne lub też opracowujemy i projektujemy je sami z myślą o naszych uczniach. 

Wszyscy wiemy, że UNICEF to agencja Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), która zajmuje się reprezentowaniem i ochroną interesów dzieci na świecie oraz zbieraniem fundusz na pomoc dzieciom. Poza wymienionymi działaniami, UNICEF w trosce o zdrowie i życie dzieci na świecie wspiera badania i prowadzi działalność edukacyjną w zakresie przeciwdziałaniom zmianom klimatycznym i zanieczyszczeniu środowiska.  
Właśnie dlatego, w maju tego roku, nawiązałam współpracę z UNICEF Polska w ramach projektu Tworzymy klimat dla młodych. 

 Będąc koordynatorem współpracującym z UNICEF otrzymałam materiały dydaktyczne, które wykorzystałam na lekcjach fizyki w klasach IV technikum. Uczniowie poznawali sposoby wytwarzania energii i zastanawiali się nad odpowiedzią na pytanie Czy produkcja energii może być EKO? Podczas lekcji uczniowie pracując w grupach, opracowywali charakterystykę wybranego źródła energii. Jako podsumowanie lekcji przygotowali prezentację, w której omówili zjawisko efektu cieplarnianego, przyczyn jego powstawania i jego wpływ na obserwowane, niekorzystne zmiany klimatyczne na Ziemi min. susze, powiększanie się obszarów pustynnych i stepowienie.  

Młodszych uczniów naszej szkoły, w klasach, których dotąd nie odbyły się jeszcze zajęcia o tematyce proekologicznej zapewniam, że w nadchodzącym roku szkolnym takie zajęcia zorganizuję także i dla was. Wszystkie te działania podjęte podczas współpracy z UNICEF – em wpisują się w nowy, rozpoczęty w maju  
w naszej szkole projekt Unijny Erasmus+ o nazwie Priorytety Przyszłości, w którym biorę udział. W projekcie tym, obszarem mojego działania jest Środowisko i zmiany klimatu. 

Póki co, chciałabym w tym miejscu zaproponować wszystkim lekturę Klimatycznego inspirownika, który dostępny jest pod poniżej podanym linkiem. Dowiecie się z niego, jakie drobne zmiany możecie wprowadzić w codziennym życiu już dzisiaj, aby mieć pozytywny wpływ na klimat.  

Inspirownik_Klimat dla Młodych.pdf   

„Twój głos jest ważny! Angażuj się w dyskusję o zmianach klimatu i degradacji środowiska.  
To do młodych należy przyszłość i powinniście uczestniczyć w rozmowach, które wpłyną na świat,  
w którym będziecie żyli!” (*) – niech słowa te będą dla was zachęta do lektury i działania! 

Przejdź do treści