Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

Transformacja cyfrowa z wykorzystaniem ICT, wprowadzanie STEAM do nauczania

Transformacja cyfrowa z wykorzystaniem ICT, wprowadzanie STEAM do nauczania

Pierwszy tydzień kursu za nami. Spędziłyśmy go na poznawaniu oprogramowania i aplikacji, które możemy wykorzystać w nauczaniu. Podczas kursu używałyśmy zestawu Lego WeDo, z którego budowałyśmy, np. robota czy goryla, które po zaprogramowaniu jeździły (zdjęcie nr 1). Prowadzący wprowadził również elementy programowania z wykorzystaniem płytki Microbit – po zaprogramowaniu i potrząśnięciu pokazuje dowolne litery, kształty i całe wyrazy (zdjęcie nr 2).  Wykorzystałyśmy ją by stworzyć grę, w trakcie której uczniowie musieliby po potrzaśnięciu i wylosowaniu przez program litery Q, N lub A utworzyć pytanie, przeczenie lub zdanie twierdzące w danym czasie. Prowadzący kurs, Liam, wprowadził nas też w tajniki programu Scratch. Tworzyłyśmy w nim interaktywne projekty gier dla uczniów uczących się języka angielskiego, np. polegające na rozpoznaniu zwierząt w języku angielskim, wskazaniu odpowiedniego mebla w pokoju czy włożeniem odpowiednich produktów spożywczych do lodówki (zdjęcia nr 3, 4, 5, 6). Zajęcia kończące 1 tydzień kursu polegały na grze terenowej – musieliśmy poruszać się w obrębie miejsca, gdzie odbywały się zajęcia i szukać za pomocą telefonu i aplikacji Flapp ukrytych wirtualnie pytań (zdjęcie nr 7).

Pierwszy tydzień kursu był pracowity, ale też bardzo owocny – poznałyśmy wiele aplikacji, które możemy wykorzystać w nauczaniu języka angielskiego i które są ciekawe i angażujące dla uczniów. Dzięki temu, że każde zajęcia polegają też na pracy samodzielnej, zaznajomiłyśmy się z przedstawionymi przez Liama programami i aplikacjami.

Marta Szerszunowicz, Anna Zmysłowska, Anna Kolbuszewska

Przejdź do treści