Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

Take up the White Man’s burden

W ubiegłym i bieżącym tygodniu na lekcjach historii i społeczeństwa w klasie III skupiłem się na problemie kolonializmu w XIX. Najważniejsza kwestią była budowa imperium brytyjskiego. W jaki sposób „Imperium, nad którym słońce nie zachodzi” weszło w posiadanie tak znacznych posiadłości na całym globie. Wymienione zostały kolonie brytyjskie oraz wyjaśniona różnica miedzy kolonią a dominium. Jaka była rola Cecila Rhodesa w tworzeniu potęgi kolonialnej. Dlaczego Kanada, Nowa Zelandia i Australia uznają Elżbietę II za głowę swojego państwa i co to jest British Commonwealth of Nations. Omówienie roli Indii jak „perły w koronie brytyjskiej”. Wreszcie pozytywne i negatywne skutki kolonializmu, czyli co miał na myśli Rudyard Kipling pisząc o brzemieniu białego człowieka.

Przejdź do treści