Zadania
Zadanie 1
Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu Nowoczesnych Technologii Gastronomicznych (NTG).
Zadanie 2
Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu cateringu.
Zadanie 3
Zajęcia specjalistyczne dla uczniów realizowane we współpracy z potencjalnymi pracodawcami, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu miksologii – barmaństwa – serwisu dyplomatycznego.
Zadanie 4
- doradztwo edukacyjno-zawodowe.
- indywidualne doradztwo zawodowe.
- warsztaty z samozatrudnienia.
- warsztaty z autoprezentacji.
Zadanie 5
Dodatkowe kursy specjalistyczne dla uczniów, realizowane we współpracy z podmiotami otoczenia społeczno-gospodarczego:
- kurs baristy,
- kurs „Etyka w zawodzie barmana”,
- kurs carvingu.
Baristyka
W dniach 09 – 18.12.2016 rozpoczęto realizację zajęć w ramach I edycji.
W dniach 09 – 11.12.2016 zajęcia prowadzone były w grupie 1, w której łącznie uczestniczyło 10 osób (8K/2M).
Podczas zajęć uczestnicy nabyli umiejętności w zakresie:
- samodzielnego zaparzenia espresso z różnych ziaren kawy z wykorzystaniem najnowszej wiedzy z zakresu baristyki,
- oceny jakości kawy i jej walorów smakowych,
- wykonania najpopularniejszych wzorów latte art,
- zrozumienia procesów, zależności i schematów w procesie zaparzania kawy,
- poznania podstaw alternatywnych metod zaparzania kawy,
- poznania podstawowych cech budowy ekspresu ciśnieniowego i młynka do kawy oraz ich konserwacji.
Realizacja zajęć w gr. 1 została zakończona. W okresie 16 – 18.12.2016r zaplanowane są zajęcia dla grupy 2.
Carving
Zakończenie realizacji zajęć w ramach I edycji.
Podczas zajęć uczniowie nabyli umiejętności w zakresie:
- poznania historii rzeźbienia w owocach i warzywach,
- rozróżniania narzędzi stosowanych w carvingu i zabezpieczanie ostrzy,
- zabezpieczania wytworzonych prac,
- wykonywania motywów roślinnych z warzyw i owoców,
- tworzenia motywów zwierzęcych,
- budowania kompozycji z wyrzeźbionych elementów,
- doboru dodatków do kompozycji przestrzennych,
- wykorzystania carvingu na przyjęciach okolicznościowych,
- zastosowania carvingu przy dekoracji potraw,
- organizacji i zarządzania czasem,
- doskonalenia umiejętności interpersonalnych i pracy w grupie.
Realizacja zajęć dla grupy 2 została zaplanowana na styczeń 2017 r.
Zadanie 6
Wyposażenie/doposażenie Pracowni Obsługi Gości i Pracowni Technologii Gastronomicznych w Technikum dla zawodu Kelner.
Zadanie 7
Wyposażenie/doposażenie Warsztatu Szkolnego i Pracowni Technologii Gastronomicznej w Zasadniczej Szkole Zawodowej dla zawodu Kucharz.
Zadanie 8
Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej – szkolenia:
- kuchnia obcych narodów,
- kurs baristy,
- nowe trendy w barmaństwie,
- kurs sommelierski,
- kurs carvingu.
Carving
Zakończenie realizacji zajęć w ramach I edycji.
Podczas zajęć nauczyciele nabyli umiejętności w zakresie:
- poznania historii rzeźbienia w owocach i warzywach,
- rozróżniania narzędzi stosowanych w carvingu i zabezpieczanie ostrzy,
- zabezpieczania wytworzonych prac,
- wykonywania motywów roślinnych z warzyw i owoców,
- tworzenia motywów zwierzęcych,
- budowania kompozycji z wyrzeźbionych elementów,
- doboru dodatków do kompozycji przestrzennych,
- wykorzystania carvingu na przyjęciach okolicznościowych,
- zastosowania carvingu przy dekoracji potraw.
Realizacja zajęć dla grupy 2 została zaplanowana na sierpień – wrzesień 2017 r.
Zadanie 9
Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej – studia podyplomowe.