Temat: Sztuka ulicy i inne działania artystyczne w przestrzeni publicznej na przykładzie Łodzi i Londynu
Cele:
Uczeń:
definiuje sztukę ulicy
charakteryzuje nurty sztuki ulicznej
omawia formy dzieł sztuki ulicznej
rozróżnia różne działania artystyczne w przestrzeni publicznej od graffiti
wymienia nazwiska znanych twórców i ich dzieła
wskazuje sztukę ulicy w swoim mieście
analizuje dzieła Banksy’ego – uznanego światowego artysty street artu
Metody:
Praca z tekstem, praca z ikonografią, praca z filmem
Metody aktywizujące: dyskusja, burza mózgów
Formy pracy:
Grupowa, indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne:
Podręcznik ,,Spotkania ze sztuką’’, zasoby internetu, fotografie z prywatnych zbiorów uczniów oraz nauczyciela wykonane w Londynie , film ,,Street art. Czy wszystko może być sztuką’’
Faza wprowadzająca:
Omówienie zagadnień , których dotyczy lekcja
Prezentacja fotografii murali wykonanych przez uczniów na łódzkich ulicach z podaniem autorów tych prac
Rozmowa na temat przejawów innej działalności artystycznej dostrzeganej przez uczniów na łódzkich ulicach
czy dostrzegasz inne działania poza muralami?
czy graffiti to przejaw wandalizmu?
czy zauważasz na murach żartobliwa formę rywalizacji łódzkich klubów sportowych ?
czy zauważyłeś w pobliżu naszej szkoły przykład GARDENINGU?
Faza realizacyjna:
Czym jest sztuka uliczna ? Film ,,Street art. Czy wszystko może być sztuką’’-nauczyciel prezentuje film i prosi o zwrócenie uwagi na różne typy i formy działań ulicznych.
Jakie formy działań w przestrzeni występują współcześnie w Łodzi- burza mózgów-i zapisanie na tablicy w formie schematu
Nauczyciel pyta , czy uczniowie zauważyli w Łodzi formę street artu nazywaną SZABLONY a następnie nauczyciel prezentuje swoje prywatne fotografie prac Banksy’ego wykonane w Londynie podczas mobilności programu ERASMUS+
Uczniowie dzielą się na 4 grupy-pracują 10 min w grupach wyszukując w zasobach internetu przykładów prac Banksy’ego zaangażowanych społecznie.
Po upływie wyznaczonego czasu grupy prezentują swoje odkrycia dodając swój komentarz do znalezionych prac.
Faza podsumowująca:
Nauczyciel inicjuje krótką dyskusję nad uważnością na sztukę, również w przestrzeni publicznej, tam-gdzie zazwyczaj sztuki nie spodziewamy się spotkać.
Praca domowa:
Wykonaj projekt wlepek, szablonów, loesji lub murali w postaci kolażu ( praca indywidualna) lub z wykorzystaniem programów graficznych (można wykonać parami)