Drugi tydzień zajęć w ramach projektu upłynął nam na doskonaleniu używania Lego WeDo 2.0 i aplikacji Microsoft MakeCode z pytką Microbit. Kontynuowaliśmy też pracę z aplikacją Scratch. W ramach podsumowania jednych z zajęć, zagraliśmy w ”głuchy telefon” na stronie Gartic Phone – ta gra zapewnia nie tylko rozrywkę i dużo śmiechu, ale też pozwala na przećwiczenie języka. Poznałyśmy także stronę Onlinestopwatch, która może posłużyć nam do kontroli czadu pracy uczniów i uczenia ich zarządzania czasem. Liam, prowadzący kurs, pokazał nam też opcje tworzenia animacji i użycia AI w Canvie. Wzięliśmy także udział w grze terenowej na terenie…hotelu, w którym odbywały się zajęcia. Osoby, które odnalazły obiekty ze zdjęć i zrobiły z nimi ”selfie”, dostawały kod QR z instrukcja do zbudowania robota z Lego WeDo 2.0. Braliśmy też udział w escape roomie (zaprojektowanym przez prowadzącego), w którym to musieliśmy w grupach rozwiązywać zagadki, by ocalić Stany Zjednoczone. Poza pracą z technologią i zgłębianiem idei STEM, prowadzący na początku i końcu zajęć starał się nas integrować poprzez zabawy, np. gra w dwie prawdy i kłamstwo. Po 2 tygodniach kursu nadszedł jednak czas pożegnania. Dzięki kursowi poznałyśmy aplikacje i strony internetowe, dzięki którym nasze lekcje staną się jeszcze atrakcyjniejsze dla uczniów.
Marta Szerszunowicz
Anna Zmysłowska
Anna Kolbuszewska








