Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

ICT w promocji i marketingu

Wykorzystanie metod ICT w działaniach promocyjnych szkoły oraz marketingu warsztatu szkolnego przez Roberta Sadowskiego.
W Zespole Szkół Gastronomicznych pracuje od 2015 roku, a od marca 2020 roku pełnię funkcje z-cy kierownika warsztatów szkolnych. Metody ICT staram się wykorzystywać od początku mojej pracy w szkole, gdyż uważam, iż bardzo ułatwiają pracę i są metodami nowoczesnymi. Korzystałem z różnych technik ICT w czasie prowadzonych przeze mnie lekcji, zarówno w okresie stacjonarnym, jak i szerzej w okresie pandemii, co przekłada się również na większe zaangażowanie uczniów.

Kilka lat temu została powołana grupa zajmująca się promocją szkoły. Od początku działania zespołu jestem jego członkiem. W pracy w ramach zespołu m.in. projektuje plakaty promocyjne i prezentacje multimedialne oraz dyplomy, vouchery, podziękowania itd. Do tworzenia tych elementów wykorzystuje metody technologii informatycznej, bez których nie wyobrażam sobie realizacji tych działań, a także wielu innych. Korzystam m.in. z programu Canva. W tym programie zaprojektowałem kilka plakatów promocyjnych oraz filmów, np. dotyczący współpracy szkoły z firmą Selgros.

Od kilku lat współredaguje funpage szkoły w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram, czym promuje m.in. działania warsztatu szkolnego. W kontaktach z klientami i pracodawcami wykorzystuję często pocztę elektroniczną, która obecnie jest podstawą w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej szkoły. Współprowadzę stronę internetową konkursu kulinarnego, który jest organizowany w naszej szkole. W ostatnim czasie założyłem na stronie zakładki i zamieściłem galerię zdjęć z poprzednich edycji konkursu.

Jako członek zespołu zadaniowego „Promocja kształcenia zawodowego” działającym w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi realizowane były zdalnie spotkania z rodzicami uczniów „Akademia rodzica” i Targi Edukacyjne online. W czasie przygotowania tych przedsięwzięć dzieliłem się wiedzą informatyczną z pozostałymi członkami zespołu.

Przejdź do treści