Misją naszej szkoły jest ugruntowanie trwałych, zdrowych i poprawnych relacji wewnątrz szkolnej wspólnoty, dzięki którym nauczyciele staną się przewodnikami uczniów w ich drodze do rozwoju zawodowego i osobistego.

Aktywność demokratyczna młodzieży

W ramach realizowania programu włączania młodzieży do procesów demokratycznych oraz sposobów promowania procesów demokratycznych w naszej Szkole zrealizowaliśmy 2 działania:

1.Udział w warsztatach i debacie na temat obowiązków obywatelskich i podejścia do kwestii demokratyczno-obywatelskich
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=291911040369578&id=100086520528963

W dniu 3 października ponad 60 osób spotkało się w Fabryce Aktywności Miejskiej na DEBACIE nt. obowiązków obywatelskich i podejścia młodzieży do kwestii demokratyczno-obywatelskich. Z naszej Szkoły były to uczennice klasy II A TG.
W pierwszej części spotkania młodzież wzięła udział w warsztatach podczas których dyskutowała na następujące tematy:

  • jakie instytucje są znane młodzieży, które aktywnie wspierają ich głos i mają szansę na przedstawienie swojego stanowiska w kwestii bieżących problemów społeczno-politycznych, gospodarczych i ekologicznych?
  • co w ocenie Młodzieży jest barierą, która blokuje podejmowanie przez nich działań?
  • co powinno ulec zmianie, aby udział młodego pokolenia w kontekście praw wyborczych czy ich aktywności obywatelskiej uległ zmianie?

W drugiej części wydarzenia podczas debaty z zaproszonymi gośćmi młodzież dyskutowała:

  • o tym czy w Polsce możemy mówić o świadomym uczestnictwie w życiu politycznym i czym jest świadome głosowanie / świadome uczestnictwo w wyborach,
  • które z narzędzi: Rady Młodzieżowe / Młodzieżówki partyjne/ Ruchy społeczne / Kolektywy artystyczne/ Panele eksperckie / Panele obywatelskie / Działania w 3-cim sektorze / Wolontariat / Protesty społeczno-obywatelskie są najskuteczniejsze i które najlepiej wzmacniają głos młodego pokolenia,
  • jakie zmiany muszą / powinny się dokonać, aby pozytywnie / skutecznie wpływały na udział młodzieży w wyborach i inicjatywach obywatelskich.

Mamy nadzieję , że ożywiona dyskusja i ciekawie prowadzona debata zachęciły naszą reprezentację do dalszej aktywności w obszarze społecznego zaangażowania.

2.Przeprowadziliśmy ankietę AKTYWNOŚCI POLITYCZNEJ PEŁNOLETNIEJ MŁODZIEZY NASZEJ SZKOŁY

W dniach 10-13 października pełnoletni uczniowie naszej Szkoły mogli uczestniczyć w anonimowej i dobrowolnej ANKIECIE AKTYWNOŚCI WYBORCZEJ.
W opracowaniu ankiety uczestniczyła ze mną P. Dyrektor Zofia Wrześniewska, która następnie przygotowaną ankietę aplikacji FORMS udostępniła w dzienniku elektronicznym dla młodzieży.

Z tej możliwości skorzystały 33 osoby z klas IV, V i III BS
Na 1 pyt.:
Czy weźmiesz udział w nadchodzących wyborach parlamentarnych w Polsce?
odp.: TAK – 25 ; NIE – 4 ; NIE WIEM – 4
Na pyt.2 :
Czy zapoznałeś się z programem przynajmniej 1 partii startującej w obecnych wyborach parlamentarnych ?
odp.: TAK – 26 ; NIE – 6 ; NIE WIEM – 1
Na pyt.3:
Czy masz już zdecydowane preferencje wyborcze?
odp.: TAK – 19; NIE – 9 ; NIE WIEM – 5
Na pyt.4
Czy angażujesz się czynnie w kampanię wyborczą , wspierając jakkolwiek wybrane ugrupowanie?
Odp.: TAK – 3 ; NIE – 30 ; NIE WIEM – 0
Na pyt.5
Spróbuj ocenić, jaki procent młodych ludzi – Twoich znajomych, weźmie udział w wyborach 15.10 (podaj w procentach)
21 osób odpowiedziało, że od 50-100% ich znajomych weźmie udział w wyborach.

Przejdź do treści